[ Pobierz całość w formacie PDF ]

a zarazem jedyną krajową przeciwwagą telewizji publicznej. Sukces komercyjny
tej stacji oznaczał porażkę silnie upolitycznionej Słowackiej Telewizji (STV), któ-
ra nie zdołała zaadaptować się do nowych warunków. Utrata publiczności spo-
wodowała odejście reklamodawców, a próby odzyskania popularności spotkały
się z krytyką, że telewizja nie realizuje swoich zadań publicznych. Wszystko to
doprowadziło do wyraznego spadku zaufania społeczeństwa, narastających pro-
blemów finansowych, a także obniżenia jakości oferty programowej nadawcy
publicznego.
Analizując obecny stan mediów masowych w Słowacji, można mówić o do-
konującej się w dalszym ciągu transformacji, która nadal ściśle powiązana jest
z przemianami politycznymi. Istnienie krytycznych i nastawionych na zysk me-
diów prywatnych spowodowało, że ich działania były i są główną płaszczyzną
konfliktów. Państwo powinno nie tylko powstrzymać się od ingerowania w za-
kres wolności mediów, ale również popierać rozwój pluralistycznej struktury
informacyjnej.
Specyfika słowackiego systemu medialnego to przede wszystkim upolitycz-
nienie publicznych środków przekazu oraz niska jakość tychże mediów. To tak-
że zjawisko koncentracji, które najwyrazniej widać na rynku prasowym, a po-
nadto nierozpoczęty do tej pory proces specjalizacji mediów elektronicznych,
głównie radia.
Alicja Waliszewska System medialny w Słowacji - zarys problematyki 37
SUMMARY
The aim of this study is to throw the contemporary face of Slovak mass
media. The autor focuses on presenting both print and electronic
media and also on reviewing of the most important subjects of media
market and its ownership. The study contains information about Slovak
legal regulations concerning mass media as well as institutions which
guard the observance of law.
KEY WORDS: television, radio, press, foreign capital, paper, maga-
zine. [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • granada.xlx.pl
  •