[ Pobierz całość w formacie PDF ]

gdy twórcy myślokształtów 15 i 16, skierują swoją nienawiść przeciwko osobnikowi ściśle
określonemu, osoba, która stwarza kształt 17, jest w sianie wojny z całym światem. Taki jest
na przykład stan irytacji kłótliwego starca, który wyobraża sobie co chwilę, że obrażają go i
chcą mu uczynić coś złego; w istocie pomarańczowe wybuchy gniewu, pomieszane ze
szkarłatem wskazują, że jego pycha została poważnie wystawiona na próbę.
Interesujące jest porównać myślokształt 17 z 4. W pierwszym przypadku mamy oznakę
prawdziwej, gwałtownej eksplozji, lecz nieregularnej w skutkach,, próżnia pozostawiona w
środku wskazuje nam, że uczucie, które ją wywołało, należy już do przeszłości, i że ściśle
mówiąc, stworzenie innej siły nie miało miejsca. W myślokształcie 4 przeciwnie, środek jest
najważniejszą częścią; i to właśnie pokazuje nam, że powód (ego gniewu nie jest rezultatem
przejściowego ataku, lecz, przeciwnie, istnieje tam stały rozwój energii, podczas gdy
promienie wykazują przez swoją jakość, długość i równość rozdzielenia, stały wysiłek, który
je stworzył.
18 - Niespokojna zazdrość i gniew. Bardzo interesujący myślokształt mimo swojego
nieprzyjemnego kształtu. Brunatno-zielony kolor wskazuje jasnowidzącemu, że jest on
wyrazem zazdrości, a jego ciekawa forma jest dowodem zapału, z jakim jego twórca czuwa
nad celem, który ściga. To nadzwyczajne podobieństwo do węża podnoszącego głowę,
wykazuje dziwne uprzedzenie osobistej zazdrości, która celuje w odkryciach, i która
ostatecznie dochodzi do zobaczenia tego, co sobie życzy. W chwili, kiedy zaczyna widzieć
lub też wyobrażać sobie, że widzi, myśl przybiera kształt o wiele lepiej znany, i która jest
połączeniem zazdrości i gniewu. Trzeba zresztą zwrócić uwagę na to, że tutaj zazdrość
objawia się raczej pod postacią nieokreślonego obłoku, jakkolwiek przebijanego przez
wybuchy gniewu, gotowe uderzyć tych, przez których wydaje się być obrażony ich twórca.
SYMPATIA
19 - Nieokreślona sympatia. Myślokształt ma także formę mglistego obłoku, tak, jak
myślokształt 11, ale tym razem kolor zielonywskazuje nam, że jest to manifestacja uczucia
sympatii.
Możemy wywnioskować z niewyraznego charakteru tego kształtu, że nie chodzi tu o sympatię
czynną i ściśle określoną, gotową przekształcić myśl i czyn; chodzi raczej o uczucie
współczucia, które może być obudzone w duszy człowieka czytającego opis smutnego
wypadku lub patrzącego przez drzwi sali szpitalnej na chorych, którzy się tam znajdują.
TRWOGA
20 - Nagły strach. Niewiele rzeczy w naturze przedstawia widok bardziej żałosny, jak
człowiek lub zwierzę pochwycone nagłym strachem. Gdy przeanalizujemy aurę człowieka
opanowanego silnym strachem w  Człowieku widzialnym i niewidzialnym , widzimy, że w
tych okolicznościach, ciało astralne nie przedstawia lepszego widoku, niż ciało fizyczne. W
myślokształcie tym formom w kształcie półksiężyca towarzyszące linie, jeszcze bardziej
nadają całości wygląd eksplozji. Wszystkie formy, półksiężyce z prawej strony, wykazują
tylko szaro-siny odcień strachu; ale w chwilę potem, człowiek przyszedłszy do siebie po
pierwszym ciosie zaczyna żałować, że dał się zaskoczyć przez strach. Wtedy powstają nowe
półksiężyce, są podkreślone czerwonym szkarłatem, co wskazuje na mieszaninę gniewu i
strachu.
PO%7łDANIE
21 - Pożądanie egoistyczne. Mamy tu przykład pożądania egoistycznego typu jeszcze
niższego, niż w przykładzie 14. Należy zwrócić uwagę, że znajdujemy się wobec uczucia,
które nie posiada nawet tyle siły, ile może mu dać ambicja, lecz dzięki błotnisto-zielonemu
odcieniowi, jaki się tam zawiera, zdobywamy pewność, że osoba wysyłająca ten
nieprzyjemny myślokształt jest zdolna posługiwać się oszustwem aby zdobyć to, czego
pragnie. Podczas gdy myślokształt 14 ukazuje ambicje w ogóle, myślokształt 21 wyraża
pragnienie skierowane ku zupełnie określonemu przedmiotowi, który usiłuje osiągnąć. Nie [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • granada.xlx.pl
  •